Monday, February 6, 2012

Nostalgia


assalamualaikum.. bertemu kita kembali, alhamdullillah setinggi-tingginya syukur kita kepada Allah kerna dengan limpahan kurniaanya kita masih lg diberi kekuatan untuk meneruskan kehidupan di dunia yang sementara ini, kita tidak tahu bilakah ajal kita akan menjelma, masa itu pintu taubat da tertutup buat kita, marilah kita bermuhasabah diri kita semula apa yang kita telah lakukan pada seharian kehidupan nafas kita, adakah kita sudah puas dengan ibadah yang kita lakukan pd hari ini, ketahuilah bahawa kita sebenarnya masih lg belum boleh untuk berpuas hati kerna kita ini cumalah hamba biasa dan hina di sisi Allah, jadi kita perlulah sentiasa tingkatkan amal ibadah kita dalam kehidupan kita.. kita bersyukur ke hadrat Allah kerna pada hari ini kita juga masih lg diberi nikmat yg paling besar dalam segala nikmat iaitu nikmat iman dan islam..

pejam celik pejam celik, aku da nak habis belajor da, pasni berpraktikal selama 6 bulan di langkawi di sebuah industri ikan sangkar di sana. cepatkan masa berlalu kan.
selama 5 tahun berada di USIM, banyak benda yg aku pelajari, banyak benda yg aku lakukan, banyak benda aku tahu. begitu juga kenangan aku bersama-sama kawan2, teman2, dan guru2 yg amat begitu manis dan xkan pernah padam dan luput dalam ingatan ku. sedih sangat tinggalkan kawan2 yg telah bersama ku selama 5 tahun di USIM, namun apekan daya setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan, setiap permulaan pasti akan ada akhirnya. namun perpisahan itu bukan lah untuk selama-lamanya kerna kami masih lg berhunbung walaupun berjauhan..



Album : Amal Kerana Allah
Munsyid : Shoutul Amal
http://liriknasyid.com


Terkenang sebuah memori lalu
Kisah persahabatan kita bersama
Di dalam satu pengajian
Menuntut ilmu dan pengalaman
Mengingatkanku pengorbananmu
Terpahat padu di kalbuku

Bersama rakan taulan dan guru
Tawa riangmu menghiburkan hatiku
Indahnya suasana ketika itu
Terjalin ukhuwah sejati

Nasihatmu sungguh bermakna bagiku
Mengenalkanku erti kehidupan
Susah payah kita hadapi bersama
Itulah asam garam dalam kehidupan

Ya Tuhanku tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya untuk menghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayang-Mu
Agar hidupnya sejahtera di dunia akhirat

Lirik: Shauqi
Lagu: Munirah
Solo: Mohd Sobri Abdullah


lagu favourite aku ni sejak sekolah rendah lagi sampai lah sekarang, masih aku ingat lagi bait lirik nya dalam lagu ni. hehe..

insyaAllah mudah-mudahan kita semua akan mencapai kejayaan dan impian yg kita kejar selama ini.. sama2 kita berdoa agar Allah permudahkan segala urusan kita di dunia ini. kepada kawan2 se USIM, semoga kome semua berjaya dalam berpraktikal insyaAllah kita akan berjumpa lagi mase konvo nt, aminn...

No comments:

Post a Comment